På väg hem

Har tillbringat dagen i Malmö. Andra och avslutande intervjun för en tjänst jag sökt.
Vi var 52 sökande och 6 kallades till intervju. 3 fick gå vidare till tester och ytterligare en intervju. Jag ligger bra till men idag fick jag indikationer på att jag inte är förstavalet. Det är både synd och skönt. Det har gått för fort! Vi skulle inte hinna sälja huset och bryta upp på så kort tid. Och helst vill jag inte veckopendla och vara ifrån barnen mer än nödvändigt.

Det allra allra bästa vore om vi kunde flytta under nästa sommar, hinna acklimatisera oss innan barnen börjar sex-årsverksamhet. Så börja söka nya jobb. Leta, söka och förhoppningsvis springa på intervjuer.

Nåja.Sitter nu på tåget hem. Ser det vackra landskapet svepa förbi och njuter av egentid. Men längtar hem till familjen. Gud så jag längtar efter familjen.

2 thoughts on “På väg hem

Kommentera

