Säga hejdå

I morgon går en av mina medarbetare i pension. Stor avtackning, med blommor och presenter, tårta och vin. Det kommer att bli många tal. Och jag ska hålla det första.

På 6 minuter ska jag berätta hela historien om allt hen åstadkommit under sitt yrkesverksamma liv. Jag ska försöka ge en fin avslutning – så att hen känner sig uppskattad. Att hen går från vår arbetsplats med stolthet och glädje.

Jag funderar – hur vill jag själv bli beskriven? Vad är min gärning? Bidrar jag på något sätt mer än för stunden? Är jag mer än en trevlig kollega, en snäll chef, en vänlig person i vimlet? Vad åstadkommer jag?

Och ja, jag har hittat ett jobb jag vill söka. Hos min nuvarande arbetsgivare, men inte som chef och inte för alltid. Men det är ett roligt jobb och jag kommer att trivas. Hoppas jag får det 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.